fredag 18 november 2011

Stockholm i mitt hjärta!

Äntligen! I år verkar det som om Stockholm har fattat det som Göteborg, Köpenhamn och London gjort sedan länge - stan ska pyntas! Har sett lite saker här och där och börjat ana att nått var på gång och javisst, i år är det "största julbelysningssatsningen i Stockholm city någonsin".

På Stureplan byggs det en snöglob ovanpå svampen, längs Klarabergsviadukten och Vasagatan är det ljusslingor och röda bollar så långt ögat kan nå, på Norra bantorget hänger det stora ljusbockar i träden, på Sergelstorg i fontänen är det 5 meter höga renar/hjortar och granar av ljusslingor. 671 647 juleljus ska tändas den 20 november kl 16, med Agneta Sjödin som värd på scenen på Stureplan. Inspirationen kommer från London står det i materialet, inte helt oväntat.

3 kommentarer:

  1. Visst är det härligt!! Jag åkte faktiskt till stureplan idag och tänkte passa på att fota allt nytt som kommer upp inte bara där utan på drottning gatan och på andra ställen, men så klart hade kameran slut på batteri...
    Jag får göra ett nytt försök på söndag helt enkelt!

    SvaraRadera
  2. Jag promenerade efter kungsgatan häromdagen och då såg jag belysningen som hängde i träden... Längtar tills det tänds.

    I burken? Nyponsnaps (som ska silas i helgen) den ser lite äcklig ut när de mixade nyponen sjunkit till botten, jag veeet

    SvaraRadera

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...