onsdag 14 september 2011

Tjall på tråden?

Hurra! Ny kamera har äntligen hittat till vårt hem. Efter lite (många) turer med försäkringsbolaget har vi nu fått en ny familjemedlem. Längtar efter att nu fota och lägga upp allt pyssel som har skapats bakom kulisserna. Väldigt förvånad att det blev detta som jag bestämde att först plåta. Men det var så vackert ljus i fönstret och metallen glimrade så fint. Men vad är det? Ja. det är inte så svårt att lista ut. En ask som man lägger sin tråd i och i locket finns ett hål för trådänden. Inga fler svordomar över trådar som knyter sig, trasslar sig eller rullar iväg. Fantastiskt! Hittade denna på en loppis i Liljeholmen för ett gäng år sedan. Så söt tycker jag. Men vad heter sådana här askar? Jag har ingen aning. Trådrullsask? No-more-trassel-ask?


3 kommentarer:

  1. Vilken sjukt bra pryl! Lyllos dig som hittat en sådan - för det där är verkligen ett problem som skapar irritation här hemma ibland. Jag får hålla utkik efter en sådan jag med.

    Grattis också till er nya familjemedlem! :)

    Ha en fortsatt härlig dag!

    SvaraRadera
  2. Sv: är du inte riktigt klok kvinna? :-)
    Jag funderar snarare på att 24 är för många luckor och att man snarare borde göra adventskalender i form av veckokalender :-)

    SvaraRadera
  3. Sv: Det var så lite! Nu när det mörka höstkvällarna är här är varje glimt av julen något som både värmer och lyser upp! :)

    SvaraRadera

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...