torsdag 22 september 2011

Renare gäster

Varför inte skämma bort dina övernattande gäster i jul? Låt dem känna sig som på hotell. När jag är på resa och bor på hotell norpar jag med mig en uppsättning av de där söta, små flaskorna i badrummet, schampoo, balsam och duschkräm. Kanske lite fräckt men inte olagligt, va? Jättebra när jag själv ska på resa, träna eller som vid jul, när det kan komma gäster. Lägg småflaskor i en mindre påse, (tror denna var en gammal tvättpåse) knyt om med ett fint band, lägg kanske med en hälsning och placera på sängen där din trötta släkting eller vän ska sova. Garanterat uppskattat. Ja, men självklart går det ju att köpa småflaskor, jag vill ju inte uppmana till masstöld... ;)

5 kommentarer:

  1. Mysigt tips, det ska jag lägga på minnet.
    Ha en fin torsdag du också!

    SvaraRadera
  2. Bra tips. Dessvärre är det väl rätt så många hotell som slutat med det där och har stora flaskor fastskruvade på väggen istället. Visserligen bättre för miljön - men inte lika roligt. Jag är också barnsligt förtjust i de där småflaskorna.


    Jag önskar dig en härlig dag!
    Kram Sofia

    ps. jag samlar nu på toarullar ;)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är kul med rim men skulle jag inte hitta eller komma på nåt bra rim hoppar jag över den julklappen.
    Jag tycker också om att göra fina julklappar det är halva grejen tycker jag. Nästan så att utsidan är viktigare, nej det är den såklart inte men det är kul när det ligger fina klappar under granen.

    SvaraRadera
  4. Om det finns sådana små flaskor och grejer, så är det ju toppen - oftast använder man ju någon av dem (eller, det gör i alla fall jag) och då är det ju rent av riktigt miljöonödigt att bara slänga den, bättre att ta hem i så fall. Bra tips för övrigt!

    Tackar också för tipset om kameran (jösses, den går direkt upp på första platsen på min lista) och Kungsgran, jag är allergisk mot granar men om den inte doftar så mycket så kanske det kan funka. Plastgranen är ju absolut ett bra alternativ, men det är ju inte riktigt en gran..

    SvaraRadera
  5. Vilket mysigt och bra tips! :) Det ska jag ha i åtanke.

    SvaraRadera

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...