onsdag 21 september 2011

Längtar efter grandoft

Visst känner du doften i näsan? Granens snälla, juliga doft som får dig att minnas barndomsjular. Så är det för mig. Längtar efter att ha en gran hemma som lyser och tindrar OCH doftar ljuvligt. Men det är ju nån månad kvar tills det är politiskt korrekt att ta in ett barrträd i vardagsrummet. Men för den som inte kan vänta kanske en minigran i papp kan vara ett substitut? Men, till min besvikelse fanns det bara med tallgran. Men, men...

Den helt underbara miljöbilden är från Melbourne, Australien. Superkul juldekoration och att den var från "down under" förklarar de sommarklädda personerna.

Har på senare år valt kungsgran då den inte barrar lika mycket. Ståtlig, pampig och väldigt mycket gran för pengarna men apropå doft, den doftar nästan ingenting. Vilken gran typ är din favorit?

5 kommentarer:

  1. Hej Helena!
    Hittade hit via Li's blogg, Våning & villabloggen.
    Härligt med en julblogg, här har du en som älskar julen! La till mig som följare av din blogg :)

    Gran.. ja som du så har också jag haft kungsgran de senaste åren, då jag inte hittat någon kalle-anka-gran av modell 'vanlig gran'.

    Ha d gott!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Jag använder plastgran den är ståtligt den må du tro.:-)

    SvaraRadera
  3. Älskar också doften av gran. Mina föräldrar har gått över till ädelgranar men jag tycker de är så trista just pga att de inte luktar gran. Men är det verkligen politiskt korrekt att ha julgran redan om en månad? Jag tror jag börjar inse vidden av din jul-tokighet:)

    SvaraRadera
  4. Gran luktar ju så gott. Hemma har vi platsgran men vi firar inte jul här så hos mina föräldrar där vi firar har vi äkta gran.

    SvaraRadera
  5. Doften av gran är underbar! Min favoritgran är den klassiska - direkt från skogen! Men stilen ska vara tät och grenarna ska peka uppåt :) Om några veckor ger vi oss ut och spanar, så vi ser innan snön faller vilka vi vill ha!

    SvaraRadera

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...