tisdag 27 september 2011

Jag dukar under!

Jag äger faktiskt inte någon julduk. Jo, jag äger många dukar som jag använder vid jul, men ingen duk som säger "nu är det jul" i mönster och färg. En superfin löpare har jag, men ingen sån där superstor historia som ska täcka hela bordet. Min jakt börjar HÄR och NU!

Först ut bland kandidaterna är en juligt röd och vitmönstrad duk från Klippan. I deras katalog finns det mängder av fina saker till jul. Klippan är för mig kopplat till filtar och plädar. Just en varm gosig pläd ligger sedan många år i vår fåtölj, alltid redo att värma.

Men vad tycker ni om denna duk? Nja, jag är ju lite mer klassisk när det kommer till julbord. Kanske en helröd vävd... Mmm... jakten går vidare. Tips emottages tacksamt!

Foto: Klippan

5 kommentarer:

  1. Jag tycker det var en fin och julig duk.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker den var helt ok, men ändå inget jag skulle vilja ha.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker den duken var riktigt fin :) förstår vad du menar med att du vill ha något mer traditionellt dock. men jag är kluven, den var faktiskt riktigt snygg :)

    SvaraRadera
  4. Tyckte duken var superfin, men sett ur en praktisk synvinkel så är den lite för plottrig för att funka med mönstrade gardiner, pynt och tomtar rent allmänt.

    Mitt bästa tips är att skaffa dig en stor vit eller beige linneduk som du kan ha vid fina dukningar året runt(finns massvis med bra på second hand dessutom) och sedan ha en eller flera löpare, eller kanske tabletter, som matchar gardinerna och skriker jul.

    SvaraRadera
  5. Absolut, jag lovar att vara smakråd. Nemas problemas :-)
    Kolla in www.christmastimeUK.com
    Där finns en del fint. Denna tyckte jag var jättefin, men den skulle inte passa hos mig.
    http://www.christmastimeuk.com/display_details.php?code=042-08010&cat=10402&pg_src=10402&src_text=Christmas-Table-Linen

    SvaraRadera

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...