lördag 10 september 2011

Hela havet stormar

Jag är helt klart inne i en lekfull period. Vill ha mycket färg och olika former i det mesta jag gör men vill mest av allt bara ligga på golvet med barnen och bygga torn, köra med tåg, mata djur i lilla bondgården. För att få sonen att äta allt på tallriken brukar jag locka med att äta med pinnar, sätta maten på spett eller sitta på golvet och stolen får vara bord. Inte konstigt då att denna juldukning kändes som precis det jag ville ha. Just nu. Allt i olika form men i en färgskala som känns lugn.  Men jag vet, jag är i ständig förändring och nästa vecka vill jag säkert ha det städat, svalt och vitt. Vi får väl se.

Jag bara älskar idéen med att ha en gren över bordet, fylla den med levande ljus, en ljusslinga eller som här, med julgranskulor. Har ännu inte gjort det. Det kanske är i år det blir av. Hur ser din juldukningsdröm ut?

Foto: via Inspiration For Home

1 kommentar:

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...