onsdag 7 september 2011

Absolut finaste adventskalendern!

När jag ser sånt här blir jag så lycklig! Visst är kalendrar med leksaker, choklad och glitter helt underbara men när nått är personligt, egengjort och unikt finns det ingen lyxchoklad i världen som slår detta. Rebecca, med den fina bloggen Rebeccas DIY, visar hur fint och enkelt (nja, inte så enkelt) man skapar minnen för livet för barnen. Varje år skapar hon en egen adventskalender. Som på bilden nedan, familjens omgivningar. Jag tror många med mig gjort egna kalendrar som barn. I luckorna kunde det dyka upp en lussebulle, en skata eller en bil. Men den gjordes klar till första december och jag var kanske inte direkt nyfiken på vad som var bakom de 24 luckorna... Men med denna idé tas det till en ny, lite mer spännande, nivå.

Varje natt fram till julafton målar hustomten en ny lucka, tills hela kalendern är full av luckor. Varje bild visar något som hänt dagen innan. Hur barnen åkte snowracer eller tog hand om sin sjuka pappa, hur hönsen har det i hönshuset eller vad katten har för sig ute i natten när alla sover. Visst är det en underbar idé!??


Kalendern som den såg ut den sista november



















Och nu på julafton, 24 luckor senare































3 kommentarer:

  1. Vilken fin idé! Jätte kul att spara som minne för att ta fram sen när barnen har blivit stora :)

    SvaraRadera
  2. Tack för alla fina ord! Alltid kul att se sig själv i andra bloggsammanhang!
    kram Rebecca

    SvaraRadera
  3. Takk for tipset/henvisningen!
    Dette var en så flott kalender at jeg måtte vise til denne på min blogg også :)))

    SvaraRadera

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...